Prace na odcinku Warszawa – Grodzisk Mazowiecki dobiegają końca

Warszawa, 10 listopada 2014 r.

Od połowy grudnia pociągi pojadą tędy dwoma zmodernizowanymi torami dalekobieżnymi.
Po zakończeniu trwających obecnie prac wykończeniowych, składy pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h. Wzrośnie też komfort podróży oraz poziom bezpieczeństwa.

Na całym odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki nowe tory między stacjami są prawie gotowe. Obecnie trwają prace wykończeniowe oraz wywieszanie sieci trakcyjnej. Po zakończeniu tego etapu, przed grudniowym wdrożeniem nowego rozkładu jazdy, rozpoczną się ostateczne testy urządzeń sterowania ruchem.

W trosce o pasażerów i mieszkańców

Modernizacja trasy łączącej Warszawę z Łodzią oznacza nie tylko zwiększenie prędkości i przepustowości szlaków. To również inwestycja w komfort pasażerów. Na stacji w Pruszkowie, oprócz prac torowych i okołotorowych, trwają roboty związane
z przedłużeniem przejścia podziemnego do dzielnicy Żbików. Nowy korytarz będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i zapewni bezpieczne przejście pod torami na drugą stronę miasta. Ponadto w Pruszkowie zostały uruchomione nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Komputery i światłowody zastąpiły wyeksploatowany, 30-letni sprzęt. Dzięki temu na odcinku pociągi mogą kursować częściej.

Najdłuższe rozjazdy w Polsce

Z kolei w Grodzisku Mazowieckim pasażerowie korzystają już z obu krawędzi nowego peronu, trwa odnawianie wiaty. Modernizowana jest równocześnie wschodnia i zachodnia część torowiska stacji. Zamontowano tu 4 najnowocześniejsze rozjazdy w Polsce, o promieniu skrętu 2,5 km. Remont układu torów pozwoli na jazdę z prędkością 160 km/h oraz umożliwi zatrzymywanie się pociągów dalekobieżnych przy nowym peronie wyspowym. Finalizowana jest budowa nowej nastawni, będącej jednym z kluczowych elementów sterowania ruchem kolejowym.

Modernizacja na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice, prowadzona na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., przyczyni się do skrócenia czasu podróży na całej linii Warszawa – Łódź. W sumie w ramach projektu zostaną oddane do użytku: 34 przepusty, 16 peronów oraz 17 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowe tory będą położone na blisko 60-kilometrowym odcinku trasy. Pojawi się więcej pociągów, a pasażerowie będą oczekiwać na funkcjonalnych peronach. Bezpieczeństwu i wygodzie mają służyć nowo wybudowane i zmodernizowane przejścia pod torami. Na zmianach skorzystają mieszkańcy oraz pasażerowie podróżujący tranzytem przez Mazowsze.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .