Trasa kolejowa z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego gotowa

Warszawa, 9 grudnia 2014 r.

Pociągi dalekobieżne korzystają od dziś z dwóch nowych torów na odcinku z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Jest to jedna z najważniejszych i najbardziej wykorzystywanych tras kolejowych w Polsce. Za 5 dni pociągi na południe Polski pojadą tą trasą w rekordowo krótkich czasach. Do Wrocławia dojedziemy z Warszawy w 3h42min, a do Katowic i Krakowa, w około 2h30min. Przyśpieszą również pociągi z Łodzi do Warszawy. Podróż skróci się o ok. 25 minut.

 

 

Na stacji w Grodzisku Mazowieckim zamontowano 4 najnowocześniejsze rozjazdy w Polsce, pozwalające pociągom na zmianę toru przy prędkości 130 km/h. W ubiegłym miesiącu do użytku oddany został również nowy peron wraz z torem dalekobieżnym. Na stacji powstaje też nowoczesna nastawnia.

W ramach modernizacji trasy Warszawa – Grodzisk Mazowiecki – Skierniewice zaplanowano budowę 126 km nowych torów. Zbudowano ich już łącznie ok. 100 km. Wykonawcy zamontowali 86 rozjazdów, rozwiesili 125 km sieci trakcyjnej
i zmodernizowali 30 mostów i wiaduktów. Na trasie ułożono 173 tysiące nowych podkładów kolejowych. Dalsze prace koncentrują się na 13 km odcinku Grodzisk – Żyrardów. Zakończenie inwestycji sprawi, że w drugiej połowie przyszłego roku czas przejazdu z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej dla najszybszych pociągów wyniesie 70 min.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .