Szybciej i wygodniej z Łodzi do Warszawy

Warszawa, 13 stycznia 2015 r.

Zakończyła się najważniejsza część modernizacji trasy Skierniewice - Warszawa. Po nowych torach pociągi jadą ok. pół godziny krócej. Podróżni korzystają też z kilkunastu nowych peronów. Powstają kolejne na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów. W grudniu czas przejazdu z Łodzi do Warszawy skróci się jeszcze bardziej.

Krótsza podróż

Nowe tory i system sterowania ruchem na odcinku Warszawa – Grodzisk Mazowiecki pozwoliły skrócić podróż na trasie Łódź Widzew – Warszawa Centralna. Od nowego rozkładu na trasie kursują 22 pociągi – czas przejazdu najszybszych pięciu to ok. 1h. 30min. 13 pociągów jedzie w czasie nie dłuższym niż 1h 45 min.

Nowe tory, na najbardziej obciążonym ruchem kolejowym odcinku, pozwoliły również na poprawę punktualności składów
z i do: Warszawy, Łodzi, Skierniewic, Żyrardowa, Katowic. Odcinek Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym fragmentem nowych szybkich połączeń z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia.

Szybciej z Łodzi do Warszawy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały na trasie Warszawa – Skierniewice około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów.

Ostatni etap prac obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony
w Międzyborowie i Jaktorowie. W ubiegłym roku zakończyła się już instalacja nowego systemu sterowania ruchem.

Efektem modernizacji na trasie Warszawa – Skierniewice będzie kolejne skrócenie czasu przejazdu pociągów. Podróż
z podziemnej stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Centralnej potrwa 70 minut. Pociągi będą kursować z prędkością 160 km/h.

Poziom bezpieczeństwa podnosi modernizacja wszystkich przejazdów. Są wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki i światła ostrzegawcze, a także w monitoring.

Zarządzanie ruchem pociągów usprawniła modernizacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Łączna wartość inwestycji wynosi 2 mld 215 mln zł.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .