Grodzisk Mazowiecki - wymiana rozjazdów – zmiany na stacji.

Warszawa, 16 stycznia 2015 r.

Od soboty 17 do 31 stycznia w Grodzisku Mazowieckim wymienione będą trzy rozjazdy, które kierują pociągi z torów dalekobieżnych na tory podmiejskie. Prace będą wykonywane przy minimalnym ograniczeniu ruchu pociągów, z zachowaniem obowiązujących procedur bezpieczeństwa.

 

Informacje o zmianach przekazuje przewoźnik i PLK - zarządca infrastruktury. Przez najbliższe dwa tygodnie pasażerowie będą mieli do dyspozycji 46 połączeń z Grodziska do Warszawy. W kierunku Milanówka będą kursowały dodatkowe autobusy. Zaktualizowane rozkłady jazdy można znaleźć na stronach internetowych: www.rozklad.plk-sa.pl, www.rozkład-pkp.pl, oraz na stronie przewoźnika www.mazowieckie.com.pl,  w zakładce „Tabele rozkładów jazdy”.

Stacja w Grodzisku Mazowieckim zmienia swój standard. Pasażerowie korzystają już z odnowionego peronu wyspowego. Wyremontowano przedwojenną wiatę i zamontowano dodatkową, nową. Trwają prace przy budowie przejścia podziemnego, które zapewni bezpieczną i wygodną drogę ze stacji do miasta. Na peron będzie się można dostać windą, co ułatwi komunikacje pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej. W marcu zostanie oddany zmodernizowany peron przy dworcu.

W ramach modernizacji linii Warszawa – Skierniewice PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wymieniły w Grodzisku Mazowieckim wszystkie tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co zapewnia lepszą płynność ruchu kolejowego. Na stacji działają już najnowocześniejsze w Polsce rozjazdy, umożliwiające pociągom zmianę toru przy prędkości – 130 km/h. Nowy układ torowy zapewnia sprawniejszy wjazd na centralną magistralę kolejową oraz w kierunku Łodzi i Warszawy. Zapewnia również lepszą obsługę pociągów dalekobieżnych, którymi pasażerowie mogą w 20 minut dojechać do Warszawy Centralnej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów. 

Ostatni etap prac, poza stacją Grodzisk Mazowiecki, obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. W ubiegłym roku zakończyła się już instalacja nowego systemu sterowania ruchem.

Nowe tory, na odcinku najbardziej obciążonym ruchem kolejowym, pozwoliły również na poprawę punktualności składów
z i do: Warszawy, Łodzi, Skierniewic, Żyrardowa, Katowic. Linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym odcinkiem trasy z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .