Nowe rozjazdy- więcej pociągów z Grodziska Mazowieckiego

Warszawa, 2 lutego 2015 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły wymianę rozjazdów na stacji w Grodzisku Mazowieckim. Od soboty zwiększyła się liczba pociągów kursujących na trasie Warszawa – Grodzisk – Warszawa. Do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie,  obecie jest ich aż 72.

 

PLK zakończyły wymianę rozjazdów kierujących pociągi na tory podmiejskie. Organizacja prac pozwoliła wykonać wymianę
w 14 dni.Jest to jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają
z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz bezpieczne przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem
i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy w Polsce, pozwalające pociągom na sprawną zmianę toru przy prędkości 130 km/h. Nowy układ torów w Grodzisku pozwala na postoje pociągów dalekobieżnych, dzięki czemu między 6:00 a 9:00 rano, z Grodziska do Warszawy będą odjeżdżały aż 3 składy, jadące bezpośrednio do Warszawy Zachodniej w mniej niż 18 minut. W sumie pasażerowie miają do dyspozycji o 19 więcej połączeń.

Wzrost przepustowości na modernizowanej linii pozwoli do minimum ograniczyć utrudnienia związane z następnym etapem prac w Pruszkowie. Od 1 lutego wystartowała tam ostatnia faza przebudowy mostu nad rzeką Utratą.

Prace na stacji wymagały krótkotrwałego ograniczenia liczby połączeń. W celu zapewnienia pasażerom dobrego dojazdu do stolicy, na czas robót uruchomiona została komunikacja autobusowa w kierunku Milanówka.

PKP PLK na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały dotychczas około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów.

Ostatni etap prac, poza stacją Grodzisk Mazowiecki, obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. Gotowy jest system sterowania ruchem, a wszystkie roboty na tym odcinku zakończą się w drugiej połowie roku.

Linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym odcinkiem trasy z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia. Nowe tory na tym bardzo obciążonym ruchem kolejowym odcinku pozwoliły również na poprawę punktualności składów.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .