Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów - ostatnie kilometry modernizacji

Warszawa, 19 marca 2015 r.

10 kilometrów linii kolejowej pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyradowem - to ostatni niezmodernizowany odcinek na trasie. Jeszcze w marcu zakończą się wszystkie prace na torze nr 1.

Od 1 kwietnia, przez blisko cztery tygodnie, ruch pociągów będzie odbywał się po dwóch torach. Przeprowadzane będą testy urządzeń sterowania ruchem, dla potrzeb samoczynnej blokady liniowej, dzięki której można zwiększyć przepustowość linii kolejowej. Jej działanie polega na podziale danego odcinka - pomiędzy dwiema stacjami - na tzw. odstępy. Dzięki temu, na szlaku w jednym momencie może poruszać się, jeden za drugim, tyle pociągów ile jest odstępów. Na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem będzie 6 takich odstępów.

Po zakończeniu testów ruszą prace na torze nr 2. Planowo mają zakończyć się do listopada.  

         

 

Warszawa, 18 marca 2015 r.

10 kilometrów linii kolejowej pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyradowem - to ostatni niezmodernizowany odcinek na trasie. Jeszcze w marcu zakończą się wszystkie prace na torze nr 1.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .