Grodzisk - Żyrardów na ostatniej prostej

Warszawa, 23 kwietnia 2015 r.

Do zakończenia modernizacji linii kolejowej Warszawa – Skierniewice zostało tylko 10 km toru.
26 kwietnia wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy, która umożliwi przeprowadzenie ostatnich prac na tej trasie.

 Od 26 kwietnia modernizowany będzie ostatni, 10 kilometrowy odcinek toru między Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem. To już ostatnie zadanie wymagające rozebrania części linii kolejowej i budowy jej od nowa wraz z wiaduktami, mostami i przepustami. Na trasie działa już nowy system sterowania ruchem, który był testowany w ostatnich tygodniach. Wszystkie prace zakończą się jesienią. Wykonawcy rozpoczęli prace wykończeniowe w tunelu w Grodzisku Mazowieckim i na wiaduktach w Jaktorowie. Na przełomie kwietnia i maja w ostatnią fazę wejdzie również rozbudowa przejścia podziemnego w Pruszkowie. 

Aby ograniczyć utrudnienia spowodowane pracami modernizacyjnymi na torach podmiejskich między Grodziskiem a Pruszkowem będzie kursować więcej autobusów. Pomiędzy Żyrardowem i Pruszkowem uruchomionych zostanie 15 dodatkowych połączeń w zastępstwie pociągów Kolei Mazowieckich. PKP Intercity zapewniają 30 autobusów między Skierniewicami, Żyrardowem i Warszawą. Dodatkowe połączenia autobusowe funkcjonują  również między Warszawą Zachodnią a Pruszkowem.

 

 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .