Szklany dach dworca Łódź Fabryczna prawie gotowy

Warszawa, 24 lipca 2015 r.

 Kończy się szklenie ostatniego świetlika na najnowocześniejszym dworcu w Polsce. W hali głównej powstają cztery perony, trwa budowa ostatniego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego
a pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano pod koniec roku. Pasażerowie skorzystają z nowego dworca jesienią przyszłego roku.

Obecnie wykonawca kończy prace przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, z tego ok. 65% szklanych. Naziemna konstrukcja dworca jest już dobrze widoczna. Kończona jest także część podziemna
oraz czterotorowy tunel o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, trwa budowa torów, w tym układanie
30-metrowych szyn. Zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie w sumie 20. W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, wykonawca buduje cztery perony. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a ostatni – 300 metrów. Natomiast w dwóch nawach tunelu, na odcinku od ulicy Niciarnianej do Kopcińskiego, ułożono już wszystkie tory. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Trwa budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec roku. 

      

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .