Tunel do dworca Łódź Fabryczna prawie gotowy

Warszawa, 4 września 2015 r.

Kończą się prace w tunelu prowadzącym do dworca Łódź Fabryczna. Blisko dwukilometrowy podziemny odcinek prowadzący od ulicy Niciarnianej do nowobudowanej stacji jest już gotowy
w 90 procentach. Zakończyło się także szklenie trzech świetlików na ogromnej kopule dworca.
Po zakończeniu inwestycji dworzec będzie mógł obsłużyć nawet 20-krotnie więcej pasażerów niż obecnie.

Na ukończeniu jest odcinek tunelu pomiędzy ulicami Niciarnianą i Kopcińskiego. Zakończył się montaż szyn, trwa montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego.

Tunel ma 1,7 km długości i kończy się 16,5 m pod ziemią, co stanowiło spore wyzwanie konstrukcyjne ze względu na trudny geologicznie teren i obecność wód podziemnych. Grubość zewnętrznych ścian tunelu przekracza 1 m, natomiast płyty górnej sięga nawet 2,5 m.

Na dworcu Łódź Fabryczna zakończyło się już szklenie trzech tzw. świetlików. To pokryte szkłem kopuły, przez które światło słoneczne będzie docierało na najniżej położony poziom peronów.

W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, wykonawca zbudował już cztery perony. Trzy z nich o długości 400 metrów i jeden – 300 metrów. Trwa montaż instalacji: odwodnieniowej, wentylacyjnej oraz montaż instalacji przeciwpożarowej.

Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec roku. 

      

 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

www.pois.gov.pl .